zondag 12 juli 2009

de 300ste soort gehaald

Gisteren 11 juli samen met Remco wester richting de marmer eend gereden. Stond op dat moment nog op 297 sooreten in Nederland. Dag van te voren nog een vakantie borrel gehad, geen alcohol gehad maar de hele avond aan de cola gezeten wat me snacht toch niet echt lekker zat. Eenmaal in west kapellen aangekomen de pelk meteen gevonden van waar dat die zou moeten zitten, en ook meteen mooi kunnen bekijken. Dus nr 298 was dit. Ook daar Ter Plaatse waren 2 paar broedende dwergsterns. Bij mij ging de vraag had ik deze al op mijn lijst of nog niet? nr 299 of toch niet. Later thuis zou blijken dat ik deze nog nooit had gezien. Na de Marmereend mooi te kunnen hebben gezien gingen we kijken wat we daarna ziouden heen rijden. Richting prunje polder waar misschien wel wat leuks zou kunnen zitten. Daar aangekomen zette Remco de telescoop op en nog geen 5 seconden zij die "Geert kijk hier eens", daar zat soort 300 (dacht toen nog 299), 5 strandpleviers zaten er op het slikje en in het gras. Daarna zijn we verder gereden richting het kiekgat (stellendam) om te kijken of we de cetti's zanger konden horen en of zien. Eenmaal de wandeltocht naar de hut gemaakt keken we over het biinnen gebied heen, wat een steltlopers daar ter plaatse en wat een mooi gebiedje, Heel veel tureluurs en wat bosruiters, 1 groenpoot en 2 witgatjes. Ook daar tp 4 bruine kieken waarvan 2 juveniele. Plotseling hoorde we de zang van de cetti's. Eenmaal maar en daarna was die weer stil maar toch mooi kunnen horen. Thuis bleek dus dat de cetti op mijn lijst soort 301 was.

Geslaagde dag dus

Geen opmerkingen:

Een reactie posten